Melaka, The Perhentian, Cameron Highhlands

Lieve allemaal,

Ik zit nu heel moeilijk in de bus op de ipad een nieuwe blog te typen.. We zijn inmiddels alweer bijna 2 weken weg en er staat nog maar 1 verhaal online.
Na Kuala Lumpur zijn we naar Melaka, The Perhentian Islands en naar Cameron Highlands afgereisd.. En zoals ik al zei zitten we nu in de bus met als eindbestemming Penang, Georgetown!

Melaka

Over Meleka kan ik kort en krachtig zijn. Melaka is een leuk stadje waar nog veel invloeden van Nederland zijn terug te vinden. Zo hebben ze een molen, stadhuis en grachtjes zoals Amsterdam.
Omdat het weekend was en ook nog eens vakantie voor de locals was het super super druk in Melaka. Elke avond in het weekend hebben ze een avondmarkt.. Maar over 10 meter lopen deed je echt 5 minuten. Toen het helemaal donker was hebben we een boottocht gedaan over de grachten van Melaka en zagen we hoe de stad helemaal verlicht was.

Omdat we dachten geen zin te hebben in dag in dag uit in de bus te zitten hadden we Melaka al voor 2 nachten geboekt. Na een halve dag door de stad rond te hebben gelopen hadden we alleen echt alles wel gezien.
We waren gewaarschuwd dat het krijgen van busticket nu in de vakantieperiode wat lastiger waren en op internet konden we niks vinden dus zijn we de dag erna rond 1 uur maar terug gegaan maar het busstation om het daar proberen te regelen.
We kwamen er daar alleen al snel achter dat het eerder onmogelijk was dan lastig. Er waren geen tickets te verkrijgen.. Pas op woensdag weer. Dat zou betekenen dat we nog 3 dagen vast zouden zitten in een stadje waar niks meer te beleven was. Na 1000 keer gevraagd te hebben wat er mogelijk was kwamen ze met de oplossing om naar Kuale Terengganu te reizen. Daar zouden we weer vervoer moeten regelen naar kuala besut. De bus zou alleen wel al die avond om 9 uur vertrekken. Als een gek dus weer met de bus terug naar onze hostel. Spullen gepakt en met de taxi weer teug naar het busstation.

Om 6 uur sochtends kwamen we na een helse busrit (bus haalt in een bocht gemakkelijk 10 autos voor zich in, motors op de weg zonder lampen aan die rakelings door de bus voorbij worden gereden, en een kotsend gezinnetje naast ons pa,ma,met 2 kinderen op 2 stoelen.. past makkelijk toch?) aan.
Eenmaal daar kwamen we erachter dat er geen bussen reden ivm einde Ramadam en we een hele dure taxi zouden moeten nemen. Na wat geregel en ook flink wat gedokt te hebben konden we alsnog met een tourbus mee rijden die daar een plasstop hadden. Deze zou ons iets dichterbij de eindbestemming brengen. Vanuit daar hebben we de taxi genomen naar Kuala Besut.

The Perhentian Island

Jeuuujj eindelijk was het zover. Een echte paradijselijke vakantiebestemming!!! Wat hadden we daar zin in na alle hectische laatste dingen in Nederland. Vanuit de boot werden we opgehaald met een kleine watertaxi die je dichter bij de kant bracht. Daar moesten we in het water met onze backpack op de rug uitstappen op zoek naar een hostel.
Je kan op dit eiland geen hostel van te voren boeken.. dus hier geldt letterlijk.. wie het eerst komt wie het eerst maalt. Wij hadden de tweede boot van die dag dus het was al spannend. Ivm het feest na Ramadam waren een aantal hostels ook nog gesloten. Oliver is met de backpacks bij 1 hostel gebleven waar we wellicht een optie hadden en ik ben rond gaan vragen. Na 5 keer een 'nee helaas we zijn vol' gehoord te hebben had ik er 1 gevonden. Een super mooi GEEL huisje, 10 meter van het strand af met een eigen badkamer en wc.

We hebben op dit eiland genoten van een hele mooie blauwe zee, snorkelen en een mooi onderwaterwereld, mooi maar bewolkt weer dus niet té heet, lekker (westers) eten, heel veel alcoholisch drankjes, vuurshows, vuurwerk, kampvuur aan het strand, dansen tot in de laatste uurtjes met daarna een nachtduik in de zee en hebben heel veel leuke gezellige mensen ontmoet.

Cameron Highlands

Cameron highlands ligt wat hoger in Maleisie waardoor het daar wat kouder is. Het koelt savonds zelfs zo af dat je daar een lange broek en een vest aan moet. Heerlijk!!! Daar waren we natuurlijk wel ff aan toe na zo'n weekje op een tropisch eiland..
Aangezien we de hele week geen WiFi hadden wilde we graag een hostel met WiFi. We kwamen er al snel achter dat we niet veel te willen hadden want de eerste 2 zaten al vol.. De derde had een goed prijsje en zag er verder netjes uit.. Alleen de WiFi was tijdelijk kapot maar toch maar genomen.

We hadden er weer een rit van in totaal ongeveer 10 uur opzitten. Dus bij aankomst eerst lekker gegeten! Inmiddels was onze waszak ook groter geworden dan het aantal schone kleren dus moesten ook even opzoek naar een wasserette.

De volgende dag hadden we een halve tour gepland. We werden opgehaald met een truck en hebben daarmee de thee plantage, de theefabriek, the mossyforrest, 1 van de 6 hoogste bergen van cameron highlands en de strawberryfarm bezocht.
De theeplantages in Cameron Highlands zijn echt enorm!! Het knippen van de thee gebeurd in Maleisie al helemaal automatisch en ook de verwerking ervan gebeurd al grotendeels door machines in de thee fabriek. In deze fabriek hebben we de heerlijke thee geproefd.. In the mossyforrest heeft onze gids alle planten en dieren laten zien.. Na een klim over de rotsen naar beneden zijn we maar de strawberryfarm gereden.. Hier verbouwen ze aardbeien van Nederlandse zaadjes.. Hier was niet echt iets spectaculairs te zien maar hebben we wel een lekkere aardbeien milkshake gedronken

Rond 1 uur was onze tour afgelopen.. We wouden echter nog wel wat meer zien van het tropische bergregenwoud.. 2 andere stellen dachten er hetzelfde over en dus zijn we met z'n 6e een minitrekking gaan doen.
Een beetje bang gemaakt door alle horror verhalen dat er een gemaskerde man in het bos loopt met een mes om mensen te veroveren.. En dat de route heel slecht staat aangegeven en verdwalen mogelijk is trokken we er met een 'kaart' en zakmessen op uit!
Natuurlijk bleek het allemaal weer erg mee te vallen en hebben we 2 uurtjes door een mooie jungle gelopen en geklommen en was bij vrijwel elke afslag de route juist aangegeven.

Savonds zijn we met z'n 6e wat gaan eten en wilde daarna nog een drankje drinken. Op zoek maar een café kwamen we bij de monkeybar uit.. Beetje muf en niemand daar máár wel een poultafel. Toen we een foto wilde maken en Oliver wat te hard op de tafel leunde vloog een halve poot eronderuit. De man was redelijk pissig en had het over claimen.. Wij hebben rustig ons potje afgespeeld en zijn toen snel naar een andere bar gegaan.
Toen kwamen we in een vage karaoke bar terecht waar we Britney Spears wilde zingen.. Helaas moesten we nog 5 leuke azietische liedjes wachten tot wij aan de beurt waren en was er voor de mannen geen bier dus ging onze zoektocht naar een normale bar verder.

Voor elke stad staat op onze blog onder het kopje video's en foto's leuke kiekjes om naar te kijken geplaatst! Helaas lukt het door het trage internet nog niet om alle filmpjes online te zetten. Er zullen er dus nog een aantal volgen.. Dus hou het in de gaten ;)

Bedank dat jullie allemaal zo actief reageren.. We vinden het hartstikke leuk wat van jullie te horen..

Heel veel liefs.. Wij gaan nu lekker genieten van Penang!

Ilse en Oliver xx

1. Graddie:
    4 augustus 2014
    Jeetje wat een leuk verhaal.Spannend geschreven ,en zag het al helemaal voor me,het lijkt wel een spannende avonturen film met komische taferelen.Heel grappig.Succes met jullie volgende avontuur xxxxx
  2. Brenda:
    4 augustus 2014
    Wat een leuk verhaal weer en geweldige foto's en filmpje! Klinkt allemaal super, leuk om te zien en te lezen! Geniet er van! xx
  3. Eva:
    4 augustus 2014
    Super leuke foto's en verhaal :) leuke jump-spring foto ils, zoiets lukt mij nou nooit om er goed op te krijgen ;)
    Geniet van het volgende wat jullie weer gaan beleven! Liefs en een kus Eva
  4. Hanneke:
    4 augustus 2014
    Lieve Ils en Oliver, wat heerlijk om jullie verhalen te lezen en jullie mooie foto's te bekijken. Door de verhalen krijg je een leuk inkijkje in de eerste belevenissen van je toffe plannen.
    Hang lekker de toerist uit, geniet van al het moois wat jullie tegenkomen maar ook van het moment en van elkaar natuurlijk :p! X
  5. Eric en karin:
    4 augustus 2014
    Erg leuk om jullie reisverhslen te lezen, maar wat een gedoe om van a naar b te komen soms hè?! Wel spannend allemaal en t is erg leuk om jullie laatste foto te zien die op 5 augustus is gemaakt terwijl het hier nog 4 augustus is xxxx
  6. Bart, Ellen en Isis:
    Leuk leuk leuk....... Zo gaaf allemaal! Dikke kus
  7. Joy:
    5 augustus 2014
    Haha herkenbaar moeilijk in een bus een verhaaltje tikken.., maar erg goed gelukt! Jullie hebben t naar je zin en de foto's zijn super leuk. Jullie zijn ook al bruin geworden man pff.., van die paar dagen. Gelukkig blijven jullie maar een jaar weg :S
    Ik blijf jullie lekker volgen! Have fun! xx
  8. Nardi:
    5 augustus 2014
    Zojuist fijn op Skype geweest met jullie!!!!
    Vandaag 3 weken weg. Wat een prachtig verhaal, je zit er weer helemaal in Ils. Al super veel leuke dingen gezien joh........... Mooie foto's maar de filmpjes zijn mijn favoriet. Ik krijg hierdoor wel erg veel zin. Dat warenhuis was wat voor San en mij! Geniet van jullie volgende avontuur. xxx
  9. Beppie and Hugh:
    5 augustus 2014
    Hi you two! Wat een spannend verhaal, we reizen zo met jullie mee. Fantastische foto's en video's!! Geniet maar van jullie volgende avontuur. Have fun! XXxx
  10. Diana Hain:
    5 augustus 2014
    Bedankt voor het prachtige vakantieverhaal . Ik leef echt met jullie mee. In Georgetown kun je heerlijk eten. Het is de moeite waard de mooie Kek-Lok-Si tempel en de Butterfly-Farm met buitengewone vlinders te bezoeken. Ik heb Penang in mooie herinnering. Het is daar genieten !
  11. Monique & Ralf:
    6 augustus 2014
    Jeetje Ils, wat hebben jullie al veel mee gemaakt en ondernomen....
    Vind het allemaal wel dapper van jullie.... laat mij maar lekker de verhalen lezen & foto's kijken.... mooi & leuk zeg!
    Have fun & goede reis verder Saampjes :)

xxx
  12. Graddie:
    15 augustus 2014
    Hai,leuk snorkelfilmpje,Ilse je bikini is top mooie kleur...
  13. Hiske:
    17 augustus 2014
    Net alle verhalen, foto's en video's bekeken die ik heb gemist door onze eigen vakantie! Echt zo top om te zien, ben weer op de hoogte :)
    GENIET!!! X